من دیشب این پستو گذاشتم و ازتون خواستم به این سوال جواب بدید که پوشش یه نفر دلیلی برای تجاوز بهش محسوب میشه یا نه.

کامنتا به دوتا بخش تقسیم میشدن، نه ربطی نداره و آره ربط داره.

حالا جوابش چیه؟

بزارید اول همه بگم پوشش و حجاب همیشه جواب نیست. اگه بود توی پورن هاب کتگوری حجاب نداشتیم. اگه بود به خانومای چادری هم تجاوز نمیکردن. تحت هیچ شرایطی، دقت کنید، تحت هییچ شرایطی!! تجاوز تقصیر کسی که قربانیه نیست!!

بعضی از کسایی که جواب آره داده بودن مفهوم تجاوز رو درست درک نکرده بودن.

تجاوز جنسی از روی اسمش هم مشخصه بدون خواسته یک نفر رخ میده. کسی که از قصد جوری لباس میپوشه که باعث بشه بقیه تحریک بشن و بیان سمتش بهش تجاوز نمیشه چون خواسته اون فرد همین بوده!

مطمئنم توی آینده نزدیک پوشش توی ایران هم به یه حق برای همه تبدیل میشه تا هرکس همونطوری که دوست داره لباس بپوشه و به پسرا هم آموزش داده بشه که باعث معذب شدن یه خانوم نباشن اما فعلا بحث این نیست، در مورد اینکه هرکس حق داره هرجور که راحته لباس بپوشه توی این پست توضیح داده بودم.

اما جوابی که برای این سوال درسته اینه، تاثیر داره اما علت نیست!

بزارید مثال بزنم که بهتر متوجهش بشین.

وقتی شما برای موبایلتون رمز میزارید، ینی نمیخواید کسی برش داره و شروع کنه چکش کردن و بچرخه توش. اما اگه یه نفر با وجود دونستن این گوشیتونو برداره و سعی کنه بازش کنه و به نوعی به حریم خصوصیتون توهین کنه، چه حسی بهتون دست میده؟

این مثل رابطه حجاب و تجاوزه. اگه یه آدم مریض باشه با چادر و حجاب کامل هم مریضه و سعی میکنه بهتون دست درازی کنه.

اما اگه شما برای گوشیتون رمز نزارید، یا رمزشو به آدمای دور و برتون بگید، اگه یه نفر بخواد بره و مدام چکش کنه مانعی براش وجود نداره اما این بازم بهتون احساس بدی میده چرا؟ چون شما به هر حال به اون فرد اجازه ندادین تو گوشیتون بچرخه و این توهین به شما محسوب میشه!

همونطور که اگه شما اونجوری که دوست دارید با مانتوی جلو باز یا تو خارج با تاپ شلوارک لباس بپوشید کسی حق نداره از فاصله معین نزدیکتون بشه. حتی اگه ازدواجم کرده باشید یا با یه نفر توی رابطه باشید تا زمانی که خودتون اجازه ندادین اون نمیتونه لمستون کنه!(این برای هر دو جنس صادقه)

این یه چیز واضحه که تجاوز به هیچ وجه تقصیر قربانی نیست، اینو تکرار کردم تا بگم شما حق ندارید به کسی که بهش تجاوز شده بگید میخواستی بهتر لباس بپوشی!

آدم مریض مریضه! تحت هر شرایطی کسی که تجاوز میکنه مقصره و این کوچیکترین ربطی به پوشش فرد نداره!

اینم یه چیز اضافه، اگه خدا نکرده همچین اتفاقی براتون افتاد مستقیم گزارشش بدید! هرچیم از اون فرد شنیدین بازم مستقیم برید پیش پلیس و بزارید معاینتون کنن، البته بحثش جداست و در مورد اونم یه پست جدا خواهم نوشت.

در کل، دیگه صحبتو تموم میکنم و میگم هرکدوم از شما حق دارید بدون کوچیکترین ترسی با لباسایی که دوست دارید بپوشید بیرون برید. هر کدوم از ترسایی که جنس ما میکشه برای یه چرخ آروم توی شهر زدن از یکی از افکار پوسیده مردم بیرون میاد که فقط با فرهنگ سازی درست میشه. و این افکار پوسیده و ذهن مریض لزوما مربوط به مردها نیست.

 

+تجربه تجاوز داشتید؟ میتونید ناشناس بهش جواب بدین

++سوالی اگه دارید بگید تا جواب بدم:)