-معذرت میخوام ولی مگه این حق اول یه انسان نیست که هرچیزی که باهاش راحته بپوشه؟

+عزیزم پس میخوای لخت بری بیرون؟

-من این حرفو نزدم! اون بحثش جداست اینکه یه آدم توی غریزشه بخش های خصوصی بدنشو بپوشونه! ولی این مسئله که ما باید خودمونو بپوشونیم چون یه عده نمیتونن چشماشونو کنترل کنن غیر عادلانه نیست؟ چرا باید به ما اجبار کنن ولی به جنس مخالف آموزش ندن که باعث نشن یه خانوم احساس بدی پیدا کنه؟ حرف من اینه که هر بدنی با هر پوششی زیباست و هر عقایدی قابل احترامن! این نه فقط برای ما بلکه برای جنس مخالف هم صدق میکنه، این حق اول هر انسانه که بتونه عقایدشو بیان کنه و هرجوری که باهاش راحته لباس بپوشه!

+خب بزار بپرسم تو چجوری لباس بپوشی راحتی؟

-من؟ والا برای من خودم به شخصه از لباسای زیاد باز خوشم نمیاد. ترجیح میدم یه پیراهن و شلوار بپوشم و این زیباست! شما دلتون میخواد وقتی میرید بیرون طبق عقاید خودتون چادر بپوشید و این زیباست! یکی تو این جمع دلش میخواد با دامن بره بیرون و این زیباست! یه پسر دلش میخواد ریش بزاره و دکمه هاشو تا ته ببنده و این زیباست! یه پسر دیگه دوست داره لاک بزنه و آرایش کنه و اینم زیباست! اصل اول زندگی اینه که آدم بتونه هرجور که راحته فکر کنه و افکارشو به زبون بیاره بدون اینکه به کسی آسیب بزنه! اگه این مسئله فرهنگسازی بشه، بعدا مشکلات تجاوز یا توهین کلامی هم به وجود نمیاد چون همه درک میکنن که آدما توی هر لباسی زیبان و کسی حق نداره به خودش جرات بده تا یه نفرو اذیت کنه! بزارید بگم، من برای یه سفر کاری بابام باهاش رفته بودم یکی از کشورای آسیای شرقی و اونجا میدیدم که یه خانوم با پوشش اسلامی کامل با یه خانوم دیگه که آستین کوتاه و شلوارک پوشیده بود نشسته بودن و حرف میزدن و شوخی میکردن! اما اینجا چیزی که میبینیم توهینیه که آدما به هم میکنن بابت پوششون! یه خانوم چادری به منی که روسری سرم نیست توهین میکنه و یه گروه دختر نوجون به یه دختر دیگه که حجاب کامل داره! فکر نمیکنین اگه سعی نکنیم تا پوشش خودمونو بچسبونیم به بقیه دنیا جای بهتری میشه؟