سلام قشنگام.~

حالتون چطوره؟ تابستونتون چطور پیش می‌ره؟ اگه کنکوری اید چطور گذروندینش؟

همونطور که احتمالا از عنوان متوجه شدید پست درمورد چیه، باید بهتون بگم این همون پستیه که مدتهاعه دارم آماده‌ش می‌کنم. از وقتی این پستمو گذاشته بودم قولشو داده بودم بهتون و الان، نوبت به خوندنش رسیده~ اگه نخوندینش بخونین*-*

به عنوان یک کیپاپ فن باسابقه قطعا وظیفه خودم می‌دونم که درمورد چیزایی حرف بزنم که ممکنه باعث بشه بعضی از هم فندومی هام ازش آسیب ببینن پس، بیاید پست امروز رو باهم بگذرونیم.

منبع تمام مطالب توی پستم از پیج @anti__y.n توی اینستاگرام ـه و من برای گذاشتن این پست ازشون اجازه گرفتم(هرچند از بس نوشتنش طول کشیده فک کنم نا امید شدنxD)

همچنین جهت اینکه جلوی فیلتر شدنو بگیریم، توی این پست من از "دست دوستی"، "تشکر صمیمانه"، "گفتگو" و "ابراز محبت" به جای اسمات و سکس استفاده میکنم که دلیلش داستان داره خواستید کامنت بدید توضیح بدم.

بدون فوت وقت می‌ریم سر توضیحات.

سوال اولی که برامون پیش می‌آد قطعا اینه که اصلا ا/ت یا y/n چیه؟

با اینکه حدس می‌زنم اکثرتون می‌دونید با این وجود؛ ا/ت مخفف اسم تو ـه. وای ان هم همون انگلیسیش your name ـه.

توی فن فیکشن هایی که بعضی فن های توهمی می‌نویسن از این واژه استفاده می‌کنن به جای استفاده از اسم که بگن تو جای ا/ت اسم خودتو بزاری و خودتو با آیدلت تصور کنی درحال دست دوستی و تشکر صمیمانه🗿

تقریبا همه این جور نوشته ها اسماتن و تقریبا فرق خاصی با فیلم دست دوستی ندارن. همونطور که بچها حداقل تا قبل از 16-17 سالگی نباید سمت این فیلما برن(خودتون بگیرید منظورمو) طبیعتا خوندنش برای یه بچه کوچیک هم ضرر داره مگه نه؟ حتی دونستن فانتزی های اینجوری هم برای بچها خیلی بده چه برسه به تصورش🗿

به قول پرسون اولین بار کی ایده همچین چیزی به مغز نداشتش رسید بیاد کاریش ندارم..

 

ا/ت خوندن هیچ ضرری نداره؟ همه می‌دونن فیکه؟

در این مورد به جای اینکه خودم بنویسم، تصمیم گرفتم از تجربه های خودتون و خیلی از دوستای کیپاپرم استفاده کنم تا نشون بدم چقدر اینجور نوشته ها می‌تونه آسیب بزنه. پس پست گذاشتم و پرسیدم و حالا بیاید بخونیم بچها چی گفتن؛

 

فیک هایی که میخونم فقط باعث میشن کمی بهشون فکر کنم و مثلا زیادش 1 هفته بوده!

بعدشم که خب یا از یادت میره یا یه چیز جدید جاشو توی ذهنت باز میکنه!

به هرحال یه دوستی هم دارم ک خیلی فن فیک +18 میخونه و یه جورایی یه مدت روانی شده بود و گرایشش عوض شد و ... و خب اگه نظر من رو بخوای توی افراد مختلف متفاوته ...

بعضیا غرق میشن و بعضی ها هم هیچ توجه ای ب این چیزا نمیکنن ....

---

 نمیدونم یادته یا نه ولی یه پستی در مورد رازهامون گذاشته بودی که اومدم و گفتم یه فیلمی دیدم که فکر نمیکردم اونقدر بد باشه و اینا. خب اون یه جورایی اسمات بود.. ببین پورن نبودا ولی خب آره. بعد از اون من فکر میکردم اوکی مشکلی نداره فیک اسمات هم بخونم. فیک اسمات و غیر اسمات برام فرقی نداشتن. بعد کلا فیک هم زیاد میخوندم. یه روز به خودم گفتم چیه؟ چرا اینقدر حالت بده؟ و به نظرم تاثیر اون همه فیک و چیزای غیر واقعی بودن که به خوبی توی ذهنم نقش بستن. و من هر چیزی میخونم تصورش میکنم (و احتمالا همه اینجورین) و خب فیکای اسمات رو هم که میخوندم داستان توی ذهنم تصویر سازی میشد. من اگر فیکای اسمات نمیخوندم الان یکی از پاک ترین بچه های مدرسه‌مون بودم.(ولی الان همه میگن این منحرفیه که صورتش آرومه.) حتی اون فیلمه در برابر فیکای اسماتی که خوندم هیچ بود. حداقل اگر فیلمه جزئیاتی داشت من متوجه نمیشدم ولی با خوندن اون فیکا کلی چیز کثیف رو متوجه شدم.

من الان حس نمیکنم زندگیم با فیکای اسمات خراب شدن یا مثلا دیگه نمیتونم زندگی سالم داشته باشم و اینا ولی به نظرم تاثیرات زیادی روی تفکرات و مقدار گارد گرفتنم گذاشته. راحت حرف نمیزنم، راحت راه نمیرم. حتی یه مقدار از خجالتم از رقصیدن جلوی بقیه همینه. از لحاظ گرفتن آگاهی و اطلاعات، فیکای اسمات بزرگترین ضربه رو بهم زدن.

و چون حس میکنم خیلی غم انگیز شد باید بگم من الان خوشحال و خندانم.😂

---

خود ا/ت تاثیر آنچنانی ای نداره فقط حال بهم زن و متوهم طوره

ینی اصن همینکه برای شخصیت دختر اسمی نمیزارن و میگن ریدر خودشو تصور کنه نشون میده چقدر کصشره

اما درباره اسمات... واقعا اعتیاد آوره جوری که تو چندبار میخونی و تهش به جایی میرسی که فقط میوفتی دنبال وانشات یا فیکشنای بی سر و ته که فقط یه تیکه اسمات داشته باشن و این حتی ممکنه باعث ایجاد اون مدل اختلال شخصیت بشه که انحراف جنسی از حدش میگذره

اسمات خشن هم... چی بگم:|

فانتزی سکس وقتی پای بی دی اس ام وسط باشه کصشر محضه چون کسی که به عذاب دادن بقیه یا عذاب کشیدن خودش علاقه مند باشه و از این کار لذت ببره حقیقتا یه مشکل روانی داره و این فارغ از بحث توهینه چون واقعا هست... و اینکه همچین چیزایی رو مینویسن و بقیه جوری با سرگرمی میخوننش که انگار عادیه وحشتناکه

---

خودِ من اون اوایل که با فیکشن و فن فیکشن آشنا شده بودم ، به صورت اتفاقی از اینجوری فیکشنا خوندم. و تاثیراتش (درمورد تهیونگ و ا/ت بود ، البته من خودمو جای ا/ت نمیزاشتم ، ا/ت خودش برام یه شخصیت بود)

۱-تا مدت ها ذهنیتم راجب تهیونگ عوض شده بود ، با اینکه داستان بود نه واقعیت ولی تا مدت ها از تهیونگ یه آدم خشن و دیوونه تو ذهنم بود ، تا اینکه ران بی تی اس دیدم و دیگه این ذهنیت از ذهنم بیرون رفت.

۲-به صورت کاملا عادی ، این داستان ها ذهن آدم رو درگیر میکنن و چون همزمان با خوندن داستان تو داستان رو تصور میکنی ، هنگام کار های روزمره ، درس خوندن یا هر کار دیگه ای (حتی خواب) تصویر های داستان میاد جلوی چشمت ، و ذهنت درگیر میشه.

---

درباره ا/ت راستش نظر همچین مثبتی ندارم .. چون اینجوری اون شخص خیلی مبهم برای من به تصویر کشیده میشه و خیلی خیلی خیلی زیاد مویع خوندن اذیت میشم .. حتی اگه نویسندش قلم فوق العاده‌ای داشته باشه وقتی ا/ت میبینم خیلییی تصور کردن برام مبهم و سخت میشه و اره .. امیدوارم اگه کسی تو فیکشناش ا/ت استفاده میکنه از حرفم ناراحت نشههههTT فقط نظر منه:>>>

درباره ی اسمات .. خب فکر نمیکنم بودن اسمات داخل فن فیکشن چیز بدی باشه .. ولی به نظرم یه حدی باید داشته باشه اگه میخواد باشه .. زیاد از حدش حوصله آدم و سر میبره .. حداقل حوصله من و وگرنه با نظرم گاهی هم برای اینکه فیک از حالت عادیش یکم هیجان انگیز تر بشه یه کوچولووو نیازه :>

درباره اسمات خشن .. دروغ چرا خیلی برام عذاب آوره خوندش و همش ودف خاصی تو چشمامه موقع خوندنش

---

اگه بخوام معایبش رو طبق چیزایی که از بقیه دیدم بگم

اینه که وجهه آیدول رو خراب میکنه

فن ها رو متوهمی میکنه

یجورایی به نظر من پرایوسی ایدول ها رو نقض میکنه

رسما اعتیاد به وجود میاره

و دید فن ها رو به یه سری مسائل تغییر میده

مثلا الان خیلی جاها دیدم طرف سن خیلی کمی داره اما میگه از بی دی اس ام خوشش میاد در صورتی که اگه بشینی پای حرفای میبینی صرفا سکس خشن و اون مراقبت بعدش رو دوست داره

و واقعا چون اطلاعاتی ندارن فکر میکنن بی دی اس ام خیلی چیز ساده ایه در صورتی که خیلی خیلی وحشتناک تر از این حرفاست متاسفانه

یه اسیب دیگه ـس هم اینه که به شدت فرهنگ سازی غلطی داره

مسائلی مثل تجاوز، تحقیر یا قلدری رو خیلی اوقات دیدم به شدت عادی جلوه میدن

و دلم میخواد برم توی صورت تک تکشون داد بزنم بگم احمقا ادم نمیتونه عاشق متجاوزش بشه-

---

برای بحث ا/ت، من دو سه تارو شده بخونم ولی هیچوقت خودمو تصور نکردم انگار برام مثل یه اسم بود، و واقعا هیچوقت نخوندمش به اون صورت(بهت افتخار میکنم نازنین-)

---

دوستایی داشتم که دور هم که میشستن حرف میزدن راجب فانتزیاشون و اینا حرف میزدن و طرف ایدلشون بوددد نه دوس پسرشون. ما اون موقع هفتم بودیم و من هنوز روم نمیشه راجب حرفاشون بگم. انقد وضع خراب بود که مدرسه وارد قضیه شد، مدرسه مون واقعا خیلی پیگیر نیست به روابط بین بچه ها ولی در این حد شد که بچه های کلاسای دیگه حق نداشتن حرف بزنن با هم بقیه رم سعی کردن از گروهه دور کنن.

---

یه بار یه وویسی رو گوش دادم که دختره ده یازده سالش بود و میگفت شما حرفمو باور نمیکنین، قبلا هم کسی فکر نمیکرد یه وسیله ای بیاد که بشه با آدم اون ور جهان ارتباط برقرار کرد، منم میرم ماشین زمان اختراع میکنم میرم وقتی نامجون کوچیکتر بود باهاش حرف میزنم دوست دخترش میشم و اینا و عملا پشمام ریخته بود.

---

من که سعی میکنم دور بمونم ازینا... ولی خب یه بار تو یه چنل که مثلا برای میم و توییت و اخبار بی تی اس بود ولی این وسطا فیکم میزاشت دیدم که گفته بودن "من بچه ی پاکی بودم تا وقتی آرمی شدم" و دتس سد-
این فیکشنا تصورات فندوم رو نابود میکنه
تو اینستا هر جا میری ازینا هست و من دلم تنگ شده برای اون پستای قشنگی که قبلا توش بود و یهو نمیدونم چطوری همش غیب شد(برای انیمه)
به غیر از این ملت توهمی هم میشن که آره فلان ایدل برای منه و فلان و بهمان
و دیدن همچین چیزایی باعث میشه کلا دلم نخواد عضو یه سری فندوما بشم

 

می‌بینید؟ هنوزم می‌گید ضرری نداره؟

 

دوست نداری نخون، کسی مجبورت نکرده!

قصد ندارم زیاد توضیح بدم، ولی من ا/ت نمی‌خونم، من هشتگای فیکشن و ایمجین فالو ندارم، اونی که تازه وارد فندوم شده و کسیو نمی‌شناسه چی؟ اون پدر و مادری که می‌خواد گروه مورد علاقه فرزندشو ببینه چی؟

چون تو فندوم آرمی بیشتر از این توهمیا هست با بنگتن مثال می‌زنم، یکی ممکنه بخواد بی تی اسو بشناسه و وقتی bts سرچ می‌کنه به جای چند تا دیفندر و فپ درست حسابی این پیجای فیکشنم ببینه، سه حالت داره کلا، یا خودش به دسته همین توهمیا می‌پیونده، یا از بنگتن و کیپاپ زده می‌شه، یا قبلا توی فندومای دیگه بوده و می‌دونه قضیه چیه و همشونو رد می‌کنه(مثل منی که بلینک و سوان بودم و از همون اول بیخیال همشون شدم، اینم که می‌بینید می‌گم بعضی وقتا که اولیویا زنمه یا جیزل دوست دخترمه رو دارم شوخی می‌کنم بخدا) که تعدادشون خیلییی کمه خودتون می‌دونید چند نفر با بنگتن کیپاپو شناختن(حس می‌کنم باز یه لشکر قراره بیان بریزن سرم که نههه بی تی اس کیپاپ نیست...بخواید نخواید هایب یه کمپانی کیپاپه و با شنیدن آهنگای کره ای ناخوداگاه جذب می‌شی بقیه رم بشناسی) و معمولا از همون دسته اول دومن..اینارو قراره کنار بیاید باهاشون؟ شما گردن می‌گیرین کاری که کردینو؟🗿

 

سلیقه منه! بهش توهین نکن!

نمی‌دونم چند نفرتون درمورد "تجاوز" اطلاعات دارید. برخلاف تصورتون همش این نیست که یکی تو کوچه خلوت بگیرتتون و بزور بهتون دست دوستی بده یا ببوستتون، اینکه کسی بهتون تیکه بندازه، حرفایی بزنه که بهتون احساس راحت نبودن بده و چیزاییو بهتون نشون بده که اذیتتون کنه هم تجاوز محسوب می‌شه. پس می‌تونیم به این فکر کنیم که بله، کسی که ا/ت می‌نویسه، کسی که فن فیکشن اسمات و خشن می‌نویسه، متجاوزه.

توی قسمت 10 سریال تومارو، کو ریون توی دادگاهی که برای یه مورد تجاوز برپا شده می‌گه تجاوز تنها جرمیه که مردم، قربانی رو توش مقصر می‌دونن و مجرم رو بی گناه جلوه می‌دن. چرا لباست باز بود؟ چرا اون وقت شب بیرون بودی؟ چرا پستو خوندی؟ چرا وارد پیج شدی؟ تقصیر خودته که اینجوری لباس پوشیده بودی! تقصیر خودته که همچین چیزی سرچ کردی..!

سلیقه و نظر یک متجاوز به هیچ وجه قابل احترام نیست چون حداقل به یک نفر آسیب زده، به روح من آسیب زده، باعث شده نتونم نگاه قبل رو به اطرافیانم داشته باشم، باعث شده نتونم آهنگای فیوم رو گوش بدم، سلیقه تا وقتی قابل احترامه که به کسی آسیب نزنه!

 

اگه درگیرش شدیم، چه‌کار کنیم؟

اگه تا اینجای پست اومدی و داری اینو می‌خونی و بهش فکر می‌کنی، باید بگم همین الانشم تونستی قدم اول رو برداری.

پیشنهاد هایی که می‌تونم بهتون بدم اینه؛

1.کتاب بخونید! شما که فن فیکشن می‌خوندین، خب به جاش کتاب بخونین! کتابا هم ژانرهاش متنوع تره، هم قلم نویسنده هاش قوی تره، هم شاید خیلی بیشتر بهتون احساس خوب و انرژی بدن. اگه هم نمی‌دونید چی بخونید، بیاید پیش خودم یه کاری می‌کنم کتابخونه تون پر شه:>

2.چنل هایی که اینجور فیکارو می‌زارن رو حذف کنین(لفت بدین ینی) و پیجاشونو آنفالو کنین. این تنها راهیه که به ذهنم می‌رسه تا نزارین چشمتون بهشون بیفته.

3.با کسایی که اینجور چیزا می‌خونن قطع رابطه کنین! دوستی که همچین عقایدی داره غریبه باشه بهتره🗿

این سه تا چیزایی بودن که به ذهنم می‌رسیدن. پیج منبعم رو اول پست گفتم، دوتا پست آخرش درمورد همینه چک کنین هایلایتاشم بخونین:>

 

در آخر هم باید بگم من یه نویسنده ام، دنیای خیالی کاراکترامو می‌سازم و می‌نویسم و خودتون بهتر می‌دونید هیچ‌وقت اسمات ننوشتم و اگه صحنه کیسی باشه خیلی ملایم و بدون توضیح و توصیف می‌نویسمش، و به عنوان یه نویسنده، دیدن همچین چیزایی برام آزار دهنده ست.

 

+پست براتون مفید بود؟

++تجربه ای داشتین از این مسائل؟ برام بنویسین.

+++امیدوارم ادمینای پیجه یادشون باشه این پستو قرار بوده بنویسم-

++++پست پرایدم کامل میکنم نزنید منوxD