۱.وبلاگ‌نویسی را چه زمانی ، چگونه آغاز کرده‌اید. چگونه آشنا شدید. از حال و هوای‌تان بنویسید؟

من وقتی 12 سالم بود با یک سری پروسه ها که نمیخوام درموردشون حرف بزنم(xD) میهن بلاگ رو پیدا کردم. البته اولین وبلاگم توی بلاگفا بود ولی دوستام میهنی بودن؛ بعد از مدتی هم رفتم سراغ میهن و اونجا وبمو زدم و یادمه هیچ اشاره ای به کیپاپر بودنم نمی‌کردم نمی‌دونم چرا"-" ولی بعد از مدتی دیگه فاش کردم بلینکم و سوانم و این شد که آیلین به وجود اومد~

 

۲. آیا وبلاگ‌نویسی چارچوب و قوانین خاصی داره؟ منظور نوشتن است. آیا باید به قواعدی پایبند بود؟نظر شخصی خودتون رو بگین؟

البته که داره. نمی‌خوام شبیه مامان بزرگا به نظر برسم ولی واقعا همه چیز یه قانونی داره که نیاز داره رعایت بشه وگرنه نتیجه نهایی اصلا به دل نمی‌شینه. نظر شخصی من اینه که تو آزادی هرطور که دلت می‌خواد صحبت کنی و بنویسی اما چیزهایی مثل رعایت علائم نگارشی و دستور زبان نسبتا درست(مثلا ه کسره رو رعایت کنین) واقعا بدیهی ان؛ وقتی وبلاگ رو انتخاب کردی باید نوع نگارشت هم در حد نوشتن توی وبلاگ باشه.

میگیرین منظورمو دیگه؟ مثلا وقتی آدم میره سرکار لباس رسمی میپوشه با تاپ شلوارک که نمیره(بستگی به شغلشم داره البته-) ولی وقتی میری استخر مایو میپوشی. اگه کنار استخر لباس رسمی بپوشی هم باز مسخره‌ست چون اصلا به فضا نمیخوره. (حالا باز یه عده میان میپرن بهم میگن نههه تو حقوق وبلاگ نویسان نمیدونم فلان رو زیر پا گذاشتی:/)

 

۳. برای چه کسی یا چه کسانی می‌نویسید‌؟

برای تمام کسایی می‌نویسم که نیاز دارن مدتی رو از شلوغی های اطرافشون دور باشن.

 

۴. وضعیت فعلی وبلاگستان و وبلاگ‌های فارسی را چگونه می‌بینید؟

خب راستش من از سرویس های دیگه خبر ندارم و ترجیح میدم اونارو بسپرم به نویسنده های خودشون اما درمورد بیان واقعا انگار دوتا دنیا وجود داره و گاهی باورم نمیشه من و بعضی ها داریم توی یک سرویس بلاگ دهی می‌نویسیم~~

 

۵. گمان می‌کنید برای کپی نشدن باید چه کار کرد؟ آیا خودتان درگیر این مساله شدید؟ چه راه‌حلی را انجام داده‌اید؟ بنظرتان کپی کردن خوب است؟

بله متاسفانه توی میهن بلاگ زیاد درگیرش بودم اما توی بیان خیلی وضع بهتره. نمی‌شه گفت من میتونم کار خاصی انجام بدم تا کپی نشم چون به هر حال کسایی هستن که کپی کنن ولی بهترین کار از نظر من برخورد جدی و منطقی با طرفه. بیخیال شدن و نشستن به امید اینکه پاک کنه یا دیگه تکرار نشه واقعا جواب نمیده بهتره اول با طرف حرف زد و بعد اگه رفتارش تند بود یا بازم تکرارش کرد عمومی فاش کرد داستان رو.

۶. آیا شبکه‌های اجتماعی را دشمن وبلاگ‌نویسی می دانید؟ به نظرتان چه تاثیری گذاشتند ؟

خوب بوده یا بد؟

مسئله اینجاست شبکه های اجتماعی و وبلاگ نویسی دوتا چیز جدا و داستان جدا از همن. درسته که الان خیلی ها ترجیح می‌دن توی چنل های تلگرام بنویسن و وبلاگ نویسی کمتر از قبل شده اما کلا وایبشون و شیوه استفاده ازشون متفاوته پس نه. دشمن هم نیستن، چه بسا گاهی به بهتر شدن همدیگه کمک کنن.

 

۷. وبلاگ‌نوشتن چه تاثیری روی زندگی شخصی شما گذاشته؟

راستش صبر و حافظه‌م رو خیلی قوی تر کرد. باعث شد بتونم جلوی عصبانیتمو بگیرم. اعتماد به نفسم درمورد خودم و نوشته هام رو بالاتر برد و صد البته که با آدمای فوق العاده ای آشنا شدم و اونا خیلی خیلی وضع سلامت روحیم رو بهتر کردن:)

 

۸. نقطه اوج وبلاگ‌نویسی تون چه زمانی بوده؟ آیا هنوز هم در نقطه اوج هستید؟

فکر می‌کنم اون روزی که برای خودم و لونالینز رومم یه هدف تعیین کردم.

 

۹. چقدر نظرات ، مخاطب و آمار وبلاگتون مهمه براتون؟ آیا برای آمار می‌نویسید؟

نه، برای آمار نمی‌نویسم اما اگه قرار بود به جز دوستای خودم اونم تک و توک کسی هیچ نظری نده، فقط برای اونا می‌فرستادم نوشته هامو چرا باید منتشر میکردم؟

 

۱۰. وبلاگ‌نویسی به شما چه داد و چه گرفت؟

دوستای خوب، اعتماد به نفس و موارد سوال هفت رو داد؛ و دلم نمی‌خواد چیزایی که ازم گرفتو بگم..

 

۱۱. شده وبلاگ‌نویسی باهاتون بدرفتاری کنه و یا توی این فضا اذیت بشید؟

تا دلتون بخواد=)

 

۱۲. مشکلاتی که سر راه وبلاگ‌نویسی هست چیه به نظرتون؟

راستش بزرگترین مشکل همون بلاییه که سر میهن اومد و دونستن این واقعیت که شاید چیزایی که مینویسیم تا ابد باقی نمونن.

 

۱۳ . جذابیت وبلاگ‌ها و وبلاگ‌نویسی رو توی چه چیزی می‌بینید؟

تعامل نظرات و خوندن دیدگاه های مختلف درمورد یک موضوع یکسان.

 

۱۴. دوست خوبی از دنیای وبلاگ پیدا کردین؟ چقدر باهاش صمیمی شدین؟

البته!:) جدا از بچه‌های محفل و بزهس که خیلی دوستشون دارم؛ سحر، آیسا، هیرای، کالیستا، روهینا، کریستال، ریتا، تک تکتون:)

 

۱۵. آرزو و ایده‌آلتون رو از وبلاگ و وبلاگ‌نویسی تون بنویسید.

ایده آل خاصی که ندارم ولی امیدوارم وقتی چند سال بعد اینجارو پیدا کردم خوشحال بشم از خوندن نوشته هام.

 

۱۶. تا حالا به وبلاگی حسودی کردین؟

وای خیلی زیاد....نمی‌خوام توضیح بدم راستش قبلا یه بار تو دیلیم ازش گفته بودم و دلم نمیخواد حس بدی به اینجا منتقل کنم-

 

۱۷. تا حالا از وبلاگی متنفر بودین؟

از نویسندش آره ولی خود وبلاگ نه-

 

۱۸. تا حالا وبلاگی شما را به وجد آورده؟

اگه بگم وبلاگ پنتاگون خودم این حسو داره منو نمیزنید؟xD

 

۱۹ . چند‌تا از وبلاگ‌هایی که خیلی دوست داشتید رو به ما معرفی کنید.

سلین، مائو، یومیکو، وهکاو، پرسون، ترنم.

 

۲۰. یه سوال خودتون از خودتون بپرسید که فکر می‌کنید توی این لیست خالیه و پاسخ بدین.

چرا منو وارد این بازی کثیف می‌کنید من نمی‌تونم هیچی پیدا کنم اه. xD TT

 

۲۱. یه سوال از سوال شماره ۲۰ بقیه شرکت کنندگان پیدا کنید و پاسخ بدید.

میشه شما ازم بپرسین؟*-*

 

۲۲. احساس خوشحالی در کل در دنیای وبلاگ‌ها می‌کنید؟

آره واقعا. شاید گاهی اذیتم کنه ولی آره، خیلی خیلی زیاد:)

۲۳. جمله آخر

be you be unique be crazy you're beautiful~

 

۲۴. کلمه آخر

بغل 3>

 

+منبع.